Zoku

Jak sprawić, żeby lody na patyku zamarzały szybciej? Od tego pytania zaczeła się w 2009 r. wspólna kariera projektantów - założycieli amerykańskiej firmy Zoku, produkującej akcesoria do lodów, sorbetów i innych mrożonych deserów i napojów.

 

Po miesiącach badań, testów i dziesiątkach wyprodukowanych prototypów powstał flagowy produkt Zoku: zestaw do lodów na patyku Quick Pop. Pomysł szybko podchwyciła słynna amerykańska sieć sklepów Williams-Sonoma.

 

Zestaw Quick Pop Maker trafił do świątecznej oferty sieci, co samo w sobie jest niemałym wyróżnieniem. Prawdziwy rozgłos firma zyskała jednak nieco później, zdobywając uznanie Industrial Designer’s Society of America jako finalista nagród IDEA (Industrial Design Excellence Award) i GOOD Design award.

 

Nazwa Zoku - to połączenie pierwszych liter nazwisk założycieli firmy, projektantów Kena Zorovicha i Yosa Kumthaminija. Zoku, po japońsku "rodzina", to także nawiązanie do filozofii firmy - projektowania przedmiotów, wokół których można budować rodzinne wspomnienia.

 

Proces twórczy, który jest podstawą pięknych, oryginalnych, funkcjonalnych i dopracowanych w każdym detalu akcesoriów Zoku, odbywa się w miejscowości Hoboken w stanie New Jersey (USA), gdzie w olbrzymim laboratorium-kuchni projektanci uwalniają fantazję i budują, testują, eksperymentują.

 

Wyroby Zoku można znaleźć nie tylko w sklepach na całym świecie, lecz także wśród zbiorów muzeum imienia Henry’ego Forda i w Athenaeum - międzynarodowym muzeum w Chicago, poświęconym architekturze i wzornictwu.